• 6 grudnia 2024

Choć wydaje się, że technologia przejęła prawie każdy aspekt świata biznesu, to jednak dla profesjonalistów jest jedna rzecz niezbędna, która nie może być cyfrowa: wizytówki. Profesjonaliści z każdej branży wiedzą, że dobrą sieć kontaktów osiąga się poprzez posiadanie wizytówki, którą można włożyć do ręki. Bez względu na to, czy jesteś firmą rozpoczynającą działalność, samozatrudnionym czy pracujesz dla dużej korporacji, wizytówka nie jest tylko przypomnieniem rozmowy, ale jest przedłużeniem Ciebie jako profesjonalisty i namacalnym elementem Twojej firmy. Krótko mówiąc, wizytówki mają reputację.

Oto szybki podział na obowiązkowe elementy wizytówki:

Nazywa się numer 1!

Pamiętasz, jak nauczycielka mówiła ci, że gdyby na wizytówce nie było twojego imienia, to nie wiedziałaby, do kogo należy i zostałaby wyrzucona? Wizytówka bez twojego nazwiska jest traktowana tak samo - nie zadzwonią do twojej firmy po jej usługi, nie mówiąc już o prowizji.

Upewnij się, że Twoje nazwisko jest łatwo rozpoznawalne, wybierając odpowiednią czcionkę i kolor, który ma kontrast z tłem. Czarno-biały jest klasyczny, ale spróbuj zdecydować się na jaśniejsze kolory, aby Twoja karta się wyróżniała. Nie chodzi o to, aby Twoja karta stała się głośna, ale o to, aby nadać jej osobowość, która pasuje do Twojej własnej, kolejny dotknięcie, które mówi "zapamiętaj mnie".

Ponadto, upewnij się, że dołączyłeś tytuł swojego stanowiska dla lepszego kontekstu. Przez większość czasu, twoja wizytówka jest rozdawana, ponieważ poznałeś kogoś nowego. W tym przypadku Twoje nazwisko i tytuł są Twoimi najlepszymi identyfikatorami. Nie chcesz, aby ktoś dzwonił, pytał o Johna Smitha i spotykał się z odpowiedzią: "Z którym Johnem Smithem rozmawiałeś? Mamy dwóch w dziale sprzedaży i jednego w dziale marketingu." Twój prowadzący prawdopodobnie odpowie, "Uhh... nie jestem pewien..."

Wizytówka jest twoim ambasadorem po zakończeniu rozmowy i obie strony idą swoją drogą. Upewnij się, że w pełni cię reprezentuje.

Wizytówki i branding idą w parze

Zachowaj spójność z Twoją marką podczas tworzenia wizytówek. Jeśli dajesz komuś swoją wizytówkę, a on wraca na Twoją stronę internetową, aby uzyskać więcej informacji, chcesz stworzyć to bezproblemowe połączenie. Najlepszym sposobem na uzyskanie tego bezproblemowego brandingu jest upewnienie się, że masz logo lub nazwę swojej firmy na swojej wizytówce. Niektóre firmy rozprowadzają te same wizytówki w tych samych kolorach dla wszystkich pracowników i personelu. Jednak nowsze firmy często odchodzą od tego, robiąc miejsce na personalizację, która czyni wizytówkę bardziej zapadającą w pamięć i kreatywną. Kluczem jest tu równowaga.

Dane kontaktowe oznaczają przyszłą rozmowę

Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są łatwe do odczytania na Twojej wizytówce. Niech to będzie proste! Pamiętaj, aby dołączyć osobisty służbowy e-mail i numer telefonu z rozszerzeniem, jeśli dotyczy. To jeszcze bardziej zwiększy Twoją wiarygodność, pokaże, że jesteś dyspozycyjny do przyszłych rozmów i da danej osobie łatwy sposób na uzyskanie

w kontakcie z tobą bezpośrednio, zamiast przechodzić przez recepcjonistkę. Jeśli wolisz, aby kontaktowano się z Tobą za pośrednictwem mediów społecznościowych, zaznacz to również na swojej wizytówce.

Puste miejsce to dobre miejsce

Po dodaniu wszystkich niezbędnych elementów do swojej wizytówki, upewnij się, że jest jeszcze wystarczająco dużo miejsca ujemnego (lub białego). Spacja ujemna" odnosi się po prostu do obszaru wizytówki, który nie zawiera tekstu ani obrazów. Jest to ważne, aby umożliwić czytelnikom łatwe zapamiętanie wizytówki - jest to wizytówka, a nie życiorys. Twoja wizytówka będzie wyglądać bardziej profesjonalnie, jeśli nie jest zatłoczona zbyt dużą ilością informacji. Jeśli okaże się, że nie ma wystarczająco dużo białego miejsca, można rozważyć zmniejszenie rozmiaru czcionki lub logo, lub całkowite usunięcie niektórych informacji. W razie potrzeby możesz również pomyśleć o wykorzystaniu obu stron wizytówki. Jednak wiele firm woli używać odwrotnej strony wizytówki, aby uczynić ją bardziej pamiętną...

Uczyń to niezapomnianym

Istnieje wiele kreatywnych taktyk, które można wykorzystać, aby wyróżnić swoją wizytówkę. Jest to szczególnie ważne ze względu na samą liczbę drukowanych i wymienianych codziennie wizytówek. Jak wspomnieliśmy powyżej, tył wizytówki jest idealnym miejscem, aby uczynić ją wyjątkową lub spersonalizowaną dla Ciebie. Dodaj do niej kolor, logo, a nawet zdjęcia. Na przykład, fotograf może wybrać jedno ze swoich ulubionych ujęć jako przedstawienie swojej pracy na odwrocie, podczas gdy architekt może woleć mieć skrawek swojego renderingu. Ponadto, nie należy odliczać materiału z karty. Wizytówki mogą mieć satynowe lub błyszczące wykończenie, a ich trwałość może być różna. To, jak karta czuje się w czyjejś dłoni, jest sposobem na wyjątkowe zaangażowanie zmysłu dotyku, aby zrobić dobre wrażenie, jak również.

Top