• 27 czerwca 2022

Bez względu na to, jak bezpiecznie są chronione pomieszczenia biurowe, bez względu na kamery monitorujące, bez względu na to, jakie specjalne siły chronią firmę, jeśli organizacja nie stwarza warunków do przechowywania cennych dokumentów będących przedmiotem zainteresowania konkurentów lub organów regulacyjnych, to prędzej czy później informacje te staną się udziałem osób trzecich.

Dlaczego sejf?

Jednym ze sposobów uniknięcia wycieku informacji stanowiących tajemnicę handlową jest zainstalowanie sejfów biurowych. Sejf do biura nie musi charakteryzować się wysokim poziomem bezpieczeństwa, ponieważ jest instalowany w bezpiecznych pomieszczeniach. W związku z tym nie ma potrzeby przepłacania za wysoką klasę odporności na włamanie. Jeśli ktoś spróbuje włamać się do sejfu biurowego, zobaczą go pracownicy firmy lub służby bezpieczeństwa. O wiele ważniejsze jest zamontowanie sejfu lub przymocowanie go do podłogi, lub ściany, aby nie można było go usunąć z biura. Dla bezpieczeństwa dokumentacji warto również kupić sejf ogniotrwały, ponieważ sytuacje są różne - nawet alarm przeciwpożarowy nie zawsze będzie w stanie zapobiec zniszczeniu dokumentów, jeśli pożar nastąpi poza godzinami pracy.

Rodzaje sejfów

Z reguły sejf biurowy jest mały, wykonany specjalnie tak, aby pasował do standardowych dokumentów A4. Kolor sejfów biurowych jest również zawsze neutralny, co pozwala zainstalować sejf w pomieszczeniu biurowym z dowolnym wykończeniem. Idealny sejf z punktu widzenia wyglądu zewnętrznego to taki, który nie rzuca się w oczy. W sejfach biurowych warto przechowywać dokumenty firmy, niektóre umowy, rejestr akcjonariuszy, jeśli jest on prowadzony przez samą organizację, a nie wynajętego do tego kontrahenta, pieniądze, dokumenty księgowe (zwłaszcza jeśli firma prowadzi księgowość podwójnego zapisu) itp.

Obecnie sprzedaż sejfów jest często dodatkową usługą oferowaną przez firmy oferujące zabezpieczenia biur. Na sejf, a także na wiele innych produktów, musisz mieć gwarancję. I na koniec - dostęp do sejfu można udostępnić tylko najbardziej zaufanym osobom, ograniczając ich krąg, na przykład, do liczby założycieli firmy.

Dobrym rozwiązaniem są sejfy wbudowane, nazywane są tak ze względu na mały rozmiar, który pozwala zamontować je na ścianie lub w przedziałach innych mebli. Takie sejfy są zwykle używane w hotelach do przechowywania małych przedmiotów i kosztowności. Zwykle mają zamek elektroniczny. Sensowne jest instalowanie takich sejfów tylko w biurach zarządzania. Sejfy antywłamaniowe są zaprojektowane tak, aby chronić dokumenty przed kradzieżą. Istnieje 6 klas bezpieczeństwa hakowania - od 0 do 6. W zależności od klasy grubość ścianki stopniowo wzrasta, zmienia się skład wypełniaczy, ilość i jakość zamków, a także zmienia się ciężar konstrukcji. W sejfach piątej klasy stosuje się beton, który służy do budowy płaszcza reaktora jądrowego. Oczywiście w zwykłym biurze, takie sejfy będą nam zbędne, a do naszych potrzeb wystarczy sejf nawet pierwszej czy drugiej klasy.

Top