• 27 maja 2024

Lekcja historii

Przejdźmy się kilka tysiącleci wstecz. Wcześni ludzie nie kalkulowali numerów, nie pisali artykułów, nie sprzedawali samochodów, aby utrzymać siebie i swoje rodziny. A na pewno nie siedzieli cały dzień przy biurkach. Przetrwali dzięki uporczywemu polowaniu: chodzeniu, szybkim chodzeniu, bieganiu i tropieniu swojej ofiary, aż do całkowitego wyczerpania. Nasi pradawni przodkowie nie usiedli, dopóki ta zdobycz nie została upieczona nad ogniem.

Nasza wiedza i manipulacja światem (oczywiście) rozwinęła się od tego czasu, ale nasze ciała w rzeczywistości niewiele się rozwinęły. Wciąż jesteśmy stworzeni do uporczywego drapieżnika - jesteśmy stworzeni do stania.

Straszna Prawda

Siedzenie przy biurku przez 8 godzin każdego dnia, 5 dni w tygodniu, przez dziesiątki lat ma ostatecznie poważne konsekwencje dla naszego organizmu i zdrowia. Skutki siedzenia na ciele były w ostatnich latach intensywnie badane, a niektóre z nich skłaniają do zastanowienia się nad kontynuacją pracy przy biurku w normalnym trybie. Ciało ludzkie nie jest przystosowane do wytrzymywania stałego nacisku na układ mięśniowo-szkieletowy podczas siedzenia. Ostatecznie, ta pozornie spokojna pozycja prowadzi do rozwoju bólu pleców i szyi, a także do zaburzeń układu mięśniowo-szkieletowego (MSD). W jednym z badań stwierdzono, że "czas spędzony w pozycji siedzącej wiąże się ze zwiększonym ryzykiem zachorowania na cukrzycę, choroby sercowo-naczyniowe oraz śmiertelność z przyczyn niezależnych". Jeśli więc siedzenie powoduje te wszystkie straszne skutki, jak można im zapobiec? Po prostu, robiąc odwrotnie: stojąc.

Uwaga do projektanta, czy możemy zrobić pop-artową grafikę osoby, która boi się po prawej stronie tego akapitu? Może duże oczy i oddać swoje usta tak jakby?

Happy Solution

Teraz możesz powiedzieć, "Trzymaj się! Nie chcę, żeby coś takiego się stało, ale moje biurko się nie dostosowuje. Muszę przy nim siedzieć."

Sposobem na obejście tej zagadki jest użycie stanowiska do pracy na stojąco. Zauważ, jak mówiliśmy o stanowisku pracy, a nie o biurku. Wszystkie biurka są stanowiskami pracy, ale nie wszystkie. Kilku producentów zaprojektowało stanowiska pracy, które są montowane na blatach biurek, które bezpiecznie utrzymują wszystkie urządzenia i dostosowują się do wzrostu w pozycji stojącej, dzięki czemu Twoje ciało może pozostać zdrowe i uniknąć tych strasznych konsekwencji siedzenia podczas pracy.

Włączenie stanowiska pracy w pozycji stojącej do codziennej rutyny daje możliwość stania w trakcie pracy, ograniczając i/lub eliminując możliwość zachorowania na MSD i ból ciała. Badania wykazały jednak, że zastosowanie jednego z nich może mieć również inne pozytywne skutki dla zdrowia.

Spalanie kalorii

- Badania pokazują, że popołudnie stania w pracy może spalić do 174 dodatkowych kalorii w porównaniu z siedzeniem, a nawet obniżyć poziom cukru we krwi. Spalanie większej ilości kalorii pomaga organizmowi utrzymać zdrową wagę. Kiedy to zostanie osiągnięte, szanse osoby rozwijającej się otyłości są zmniejszone. Wystarczy pomyśleć, stojąc przy biurku, można pomóc w utrzymaniu lub zmniejszyć wagę. Uzyskanie tego letniego ciała stało się łatwiejsze, gdy używasz stanowiska do pracy w pozycji siedzącej.

Wzrost energii i produktywności

- Kiedy stoisz, przepływ krwi jest zwiększony, a krążenie poprawione, co skutkuje wyższą energią. Oprócz wyższej energii, inne badanie wykazało, że stanie zmniejsza ból szyi i pleców oraz poprawia samopoczucie pracowników. Lepsze samopoczucie i pozytywne spojrzenie na pracę leje się we wszystkim, co robią pracownicy, zwiększając nie tylko moralność firmy, ale także zwiększając wydajność pracy o 10%! W rzeczywistości, według FF Venture Capital, biurka stojące w ich salach konferencyjnych doprowadziły do dzielenia się większą ilością pomysłów i zwiększenia komunikacji, co również prowadzi do większej wydajności.

Panie, pokochacie to!

- Co można osiągnąć dzięki zmniejszeniu stresu, lepszemu krążeniu i obniżeniu poziomu cukru we krwi? Lepiej. Włosy. Nie wierzysz nam? To naukowo udowodnione, a nasi przyjaciele z Hair Loss Revolution mają wszystkie fakty.

Zbierzcie to wszystko razem:

Pamiętaj, jak mówiliśmy, że siedzenie wiąże się z wcześniejszym umieraniem (dokładnie tam na górze w Strasznej Prawdzie, na wypadek gdybyś to przegapił). Jeśli codziennie będziesz stać więcej, Twoje szanse na dłuższe życie, nawet jeśli tylko o kilka miesięcy, wzrosną. Dodatkowe 30 minut dziennie może pomóc. Naszym zdaniem, to złota motywacja do stania!

Top